28. JavaScript Μαθηματικά αντικείμενα (math object)

JS Math


Το JavaScript Math αντικείμενο σας επιτρέπει να εκτελείτε μαθηματικές εργασίες σε αριθμούς.


Παράδειγμα

Math.PI;            // returns 3.141592653589793

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.round()

Η Math.round(x) επιστρέφει την τιμή του x στρογγυλεμένη στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό του:

Παράδειγμα

Math.round(4.7);    // returns 5
Math.round(4.4);    // returns 4

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.pow()

Η Math.pow(x, y) επιστρέφει την τιμή του x στη δύναμη του y:

Παράδειγμα

Math.pow(8, 2);      // returns 64

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.sqrt()

Η Math.sqrt(x) επιστρέφει την τετραγωνική ρίζα του x:

Παράδειγμα

Math.sqrt(64);      // returns 8

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.abs()

Η Math.abs(x) επιστρέφει την απόλυτη (θετική) τιμή του x:

Παράδειγμα

Math.abs(-4.7);     // returns 4.7

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.ceil()

Η ath.ceil(x)επιστρέφει την τιμή του x στρογγυλεμένη προς τα επάνω μέχρι τον πλησιέστερο ακέραιο της:

Παράδειγμα

Math.ceil(4.4);     // returns 5

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.floor()

Η Math.floor(x)επιστρέφει την τιμή του x στρογγυλεμένη προς τα κάτω στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό του:

Παράδειγμα

Math.floor(4.7);    // returns 4

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.sin()

Η Math.sin(x) επιστρέφει το ημίτονο (μια τιμή μεταξύ -1 και 1) της γωνίας x (που δίνεται σε ακτίνια).

Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε μοίρες (degrees) αντί ακτίνια (radians), θα πρέπει να μετατρέψετε τις μοίρες σε ακτίνια:

Γωνία σε ακτίνια = Γωνία σε μοίρες x PI / 180.

Παράδειγμα

Math.sin(90 * Math.PI / 180);     // returns 1 (the sine of 90 degrees)

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.cos()

Η Math.cos(x) επιστρέφει το συνημίτονο (μια τιμή μεταξύ -1 και 1) της γωνίας x (που δίνεται σε ακτίνια).

Εάν θέλετε να χρησιμοποιήσετε μοίρες (degrees) αντί ακτίνια (radians), θα πρέπει να μετατρέψετε τις μοίρες σε ακτίνια:

Γωνία σε ακτίνια = Γωνία σε μοίρες x PI / 180.

Παράδειγμα

Math.cos(0 * Math.PI / 180);     // returns 1 (the cos of 0 degrees)

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.min() και Math.max()

Οι Math.min()και Math.max()μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να βρεθεί η χαμηλότερη ή η υψηλότερη τιμή σε μια λίστα ορισμάτων:

Παράδειγμα

Math.min(0, 150, 30, 20, -8, -200);  // returns -200

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »

Παράδειγμα

Math.max(0, 150, 30, 20, -8, -200);  // returns 150

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Math.random()

Η Math.random() επιστρέφει έναν τυχαίο αριθμό μεταξύ 0 (συμπεριλαμβανομένου) και 1 (μη συμπεριλαμβανομένου ):

Παράδειγμα

Math.random();     // returns a random number

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »

Θα μάθετε περισσότερα για Math.random() στο επόμενο κεφάλαιο αυτού του σεμιναρίου.


Μαθηματικές ιδιότητες (σταθερές)

Το JavaScript παρέχει 8 μαθηματικές σταθερές (constants) στις οποίες μπορείτε να έχετε πρόσβαση με το αντικείμενο Math:

Παράδειγμα

Math.E        // returns Euler's number
Math.PI       // returns PI
Math.SQRT2    // returns the square root of 2
Math.SQRT1_2  // returns the square root of 1/2
Math.LN2      // returns the natural logarithm of 2
Math.LN10     // returns the natural logarithm of 10
Math.LOG2E    // returns base 2 logarithm of E
Math.LOG10E   // returns base 10 logarithm of E

Δοκιμάστε τον εαυτό σας »


Μαθηματικός κατασκευαστής (Math Constructor)

Σε αντίθεση με άλλα παγκόσμια αντικείμενα, το αντικείμενο Math δεν έχει κατασκευαστή. Οι μέθοδοι και οι ιδιότητες είναι στατικές.

Όλες οι μέθοδοι και οι ιδιότητες (σταθερές) μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς να δημιουργηθεί πρώτα ένα αντικείμενο Math.


Μέθοδοι μαθηματικών αντικειμένων

MethodDescription
abs(x)Επιστρέφει την απόλυτη τιμή του x
acos(x)Επιστρέφει το συνημίτονο τόξου του x, σε ακτίνια
asin(x)Επιστρέφει το ημίτονο τόξου του x, σε ακτίνια
atan(x)Επιστρέφει το τόξο εφαπτομένης του x ως αριθμητική τιμή μεταξύ των ακτίνων -PI/2 και PI/2
atan2(y, x)Επιστρέφει το τόξο εφαπτομένης του πηκτικού των επιχειρημάτων του
ceil(x)Επιστρέφει την τιμή του x στρογγυλευμένη στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό
cos(x)Επιστρέφει το συνημίτονο του x (x είναι σε ακτίνια)
exp(x)Επιστρέφει την τιμή του Ex
floor(x)Επιστρέφει την τιμή του x στρογγυλευμένη προς τα κάτω στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό του
log(x)Επιστρέφει τον φυσικό λογάριθμο (βάση Ε) του x
max(x, y, z, …, n)Επιστρέφει τον αριθμό με την υψηλότερη τιμή
min(x, y, z, …, n)Επιστρέφει τον αριθμό με τη χαμηλότερη τιμή
pow(x, y)Επιστρέφει την τιμή του x υψωμένη στο y
random()Επιστρέφει έναν τυχαίο αριθμό μεταξύ 0 και 1
round(x)Επιστρέφει την τιμή του x στρογγυλεμένη στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό του
sin(x)Επιστρέφει το ημίτονο του x (x είναι σε ακτίνια)
sqrt(x)Επιστρέφει την τετραγωνική ρίζα του x
tan(x)Επιστρέφει την εφαπτομένη μιας γωνίας

Πλήρης τεκμηρίωση μαθηματικού αντικειμένου Javascipt

Για πλήρη τεκμηρίωση, μεταβείτε στην  complete Math object reference.

Η τεκμηρίωση περιέχει περιγραφές και παραδείγματα όλων των ιδιοτήτων και μεθόδων του Math αντικειμένου.


Δοκιμάστε τον εαυτό σας με τις ασκήσεις

Ασκηση:

Χρησιμοποιήστε τη σωστή μέθοδο Math για να δημιουργήσετε έναν τυχαίο αριθμό.

var r = .

Υποβολή απάντησης “

Ξεκινήστε την Άσκηση


Days
Hours
Minutes

28. JavaScript Μαθηματικά αντικείμενα (math object)

Κοινοποίηση

Share on facebook
Share on twitter

Ακολουθήστε μας

Αρέσει σε %d bloggers: